Ako pracovať s materiálmi INF2.0

Pre učiteľky a učiteľov informatiky

Vytvorili sme viac než 650 plánov hodín, ktoré pokrývajú od prvej po poslednú vyučovaciu hodinu základných aj stredných škôl. Viaceré z nich možno využijete aj na neinformatických hodinách. 🙂

INF2.0
Informatika 2.0 pre základné a stredné školy vytvára moderné kurikulum na hodiny informatiky s rôznou úrovňou náročnosti a použiteľné vo všetkých socioekonomických kontextoch – a tak rozvíjame digitálne zručnosti všetkých žiakov a žiačok na Slovensku. Od nového školského roka sa v rámci pilotných vzdelávacích programov pre ZŠ a SŠ a učiteľskej komunity zameriame na ich rozvoj aj mimo hodín informatiky, lebo digitálne zručnosti má zmysel podporovať vo výučbe komplexne.

Daniela Baculáková
Za najrelevantnejšie vzdelávacie roky považujem tie pracovné, ktoré ma najviac formovali. Skúsila som si prácu v zahraničí, korporáte, neziskovom sektore i biznise. Aj keď bola prínosná každá skúsenosť, v srdci mi ostanú hlavne dva roky učenia v programe Teach Next. Učila som na základnej škole v prostredí sociálne znevýhodnených detí, ale aj na sídliskovej škole v Bratislave. Aktuálne sa venujem riadeniu vzdelávacích programov, tvorbe učebných materiálov, doučovaniu matematiky a lektorovaniu.

Eva Dušeková
Po mojich štúdiách biochémie a biofyziky na UPJŠ v Košiciach a pracovnej skúsenosti na Katedre štrukturálnej a výpočtovej biológie na Viedenskej univerzite som sa rozhodla pridať do vzdelávacieho programu Teach Next. Moje skúsenosti z týchto inštitúcií, ako aj vedomie rýchlo meniaceho sa sveta, ma inšpirovali k zapojeniu sa do iniciatívy Informatika 2.0 a tým prispieť k vzdelávaniu učiteľov a žiakov v téme digitálnych zručností a ich implementácie naprieč predmetmi. Za kľúčové však nepovažujem len tzv. „tvrdé zručnosti“, ale aj „mäkké zručnosti“ ako spolupráca, kreativita, kritické myslenie, komunikácia a iné.