Katarína Vančíková pôsobí na Katedre elementárnej a predškolskej pedagogiky Pedagogickej fakulty UMB v Banskej Bystrici. Dlhodobo sa venuje príprave učiteliek a učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania a svojou prácou výrazne ovplyvňuje smerovanie pedagogickej praxe na Slovensku. Bola členkou a koordinátorkou viacerých národných i medzinárodných projektov (PRINED, TEACHERS, Erasmus+, APVV), ktorých spoločným menovateľom je snaha posilňovať inklúziu v školách. Táto téma sa prelína aj jej spoluprácou s mimovládnymi organizáciami ako Škola dokorán, Nadácia pre deti Slovenska, Nadácia otvorenej spoločnosti či Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, a tiež s medzinárodnými inštitúciami ako UNICEF, OSF či REF. Pôsobila ako analytička think tanku To dá rozum, kde sa špecializovala na oblasť priestupnosti vzdelávania a inklúzie. Aktívne sa podieľa na prebiehajúcej kurikulárnej reforme ako členka pracovných skupín a autorka metodickej podpory pre učiteľov.
Inklúzia nie je len o legislatívnych opatreniach, ale predovšetkým o každodennej práci učiteľov v triedach. Prednáška „Inklúzia – cesta k radosti z učenia“ ponúkne príležitosť pozrieť sa na to, ako sa na Slovensku vníma inklúzia a čo o nej napovedajú medzinárodné porovnania. Účastníci budú spoločne hľadať, ako aj malé zmeny v triede môžu otvoriť priestor pre diverzitu a premeniť učenie na zmysluplnú spoločnú skúsenosť — pre deti aj pre samotných učiteľov.