Gamifikácia vo vyučovaní
Jakub Žaludko (Impact Games)
Na slovenských školách mú vnútornú motiváciu učiť sa len 6,7% študentov. Zvyšných 93% sa v škole nudí. Naopak, viac ako 91% mladých ľudí pravidelne hrá hry. Na workshope vám pomôžeme využívať hry (mobilné, stolové aj papierové) a ich výhody priamo v triede.
Môžete sa tešiť na:
- detailný postup pri využívaní hier na vyučovaní,
- predstavenie najnovších hier (zadarmo) na platforme www.gamifactory.eu od Impact Games,
- simuláciu vyučovacej hodiny s použitím hier na Gamifactory (budeme sa hrať!),
- priestor na reflexiu, spätnú väzbu a nadviazanie spolupráce s vašou triedou, školou či organizáciou.
Workshopom Vás budú sprevádzať spoluzakladatelia Impact Games Veronika Golianová a Jakub Žaludko.
Memes vo výučbe
Daniel Pražák
Co jsou to memes? A co memy? A mají tyhle dva pojmy něco společného? Že ty (rádoby) vtipné obrázky s textem znáte? A využili jste je někdy ve výuce?Na semináři si ukážeme, k čemu všemu nám mohou ve škole posloužit, jak pomocí nich budovat lepší třídní klima a co všechno se můžeme od žáků naučit. Samozřejmostí budou praktické ukázky a také vlastní tvorba. Účastníkům postačí mobil, tablet či počítač výhodou. A co to tedy je? Drobnou ukázku najdete na https://tinyurl.com/memesvevyuce.
Hejného matematika
Monika Cunová (ZŠ Hurbanova)
Kto hľadá nájde.
Je zvedavosť dôležitá? Moja zvedavosť ma doviedla k Hejného matematike a zároveň zvedavosť detí ma naučila trpezlivo počúvať. Deti využívajú prirodzenú zvedavosť, pýtajú sa a učia sa objavovať. Chcela by som Vám ukázať ako to funguje na mojich hodinách matematiky. Spoločne si vyskúšať, že kto hľadá niečo nájde – aj riešenia.
Sociálna a emocionálna gramotnosť
Anna Viľchová (Emocionálny Kompas)
Na workshope sa spoločne pozrieme na to, ako pracovať s emóciami seba i detí zdravo a bezpečne. Predstavíme si, ako fungujú emócie v našom mozgu, a prečo je kľúčové vedieť s nimi pracovať. Naučíme sa používať jednoduchý nástroj, ktorý nám i deťom v 4 krokoch umožní zdravo pracovať s emóciami a zlepšiť tak duševné zdravie a vzájomné vzťahy.
Komunikačné zručnosti
Ing. David Vrtaňa,PhD (Mladý podnikavec)
Aké informácie získajú účastníci workshopu? Naučíte sa, ako odhaliť keď niekto klame. Pozriete sa na kriminálne trestné činy a tiež na to, ako vďaka neverbálnym prejavom boli odhalené. Spoločne sa pozrieme na obraz mysle a zistíte, akú dôležitú úlohu hrá mozog pri neverbálnej komunikácii. Dozviete sa, aké mýty o reči tela kolujú medzi nami. (Vedeli ste, že nohy sú najpravdivejšou časťou nášho tela?) Čo sú to mikrovýrazy našej tváre a ako nás dokážu odhaliť? Rozoberieme si štyri najnebezpečnejšie typy osobností.
Máte vo svojej blízkosti človeka, ktorý s vami manipuluje? Odhaľte ho! Ak budete mať nejakú otázku alebo Vás bude niečo zaujímať, môžete sa na to opýtať priamo lektora.
Registrácia
Fantomas v boji proti dezinformáciám
Kristína Blažeková (Zvoľ si info)Ako v dnešnej dobe presýtenia informáciami z médií pomôcť študentom a študentkám rozlišovať medzi pravdou a klamstvom, faktom a názorom? Ako môžeme tieto zručnosti posilňovať i sami u seba? Workshop je zameraný na uvedenie do problematiky mediálnej gramotnosti, najmä zvyšovania odolnosti voči dezinformáciám. Predstavíme si vzdelávaciu pomôcku FANTOMAS, ktorá nás prevedie jednotlivými oblasťami, na ktoré je potrebné sa sústrediť pri overovaní kvality informácií. Zároveň si prostredníctvom praktických aktivít ukážeme, ako posilňovať u seba (a iných) kritické myslenie. Účastníčky a účastníci si z workshopu odnesú konkrétne tipy a aktivity, ktoré môžu využiť vo svojej ďalšej práci s mládežou.
Prepojenie robotiky a technickej výchovy prostredníctvom generatívnych tém
Martin Uhrin (Evanjelická škola)Generatívne témy sú konceptom, ktorý približuje naše vzdelávanie bližšie k praxi a prináša možnosť pracovať s deťmi na zmysluplných projektoch. Ak v danej téme dokážeme prepojiť obsah niekoľkých predmetov, môže tento spôsob výučby úplne zmeniť postoj žiakov a ich vnútornú motivácia. V našom príspevku sa dozviete, aké sú naše prvé skúsenosti pri prepojení robotiky a technickej výchovy, čo sa nám podarilo a kde ešte vidíme priestor na zlepšenie.
Sociálne siete vs. kritické myslenie – výzva pre školy 21. storočia
Eva Uličná (Evanjelická škola)Napriek tomu, že ChatGPT rozpútal veľkú diskusiu ohľadom AI a jej dôsledkov, akosi prehliadame, že algoritmy založené na AI používame my aj deti už dlhé roky, a to prostredníctvom sociálnych sietí. Aké dôsledky to prináša pre nás, pre deti a ich budúcnosť? Čo musíme z pozície učiteľov spraviť, aby sme žiakov na túto veľkú výzvu pripravili? Alebo sme voči tomuto fenoménu úplne bezmocní?
Myslím, teda som – kritické a analytické myslenie
Eva Bobová (ZŠ Dolinského)Kritické myslenie predstavuje systematickú zvedavosť a otvorenú myseľ – a k tomu majú deti najbližšie. Je dôležité, aby si deti v živote vedeli poradiť a naučili sa používať aj zdravý sedliacky rozum. Zdravý sedliacky rozum je odvodený od sedliaka, ktorý je závislý od prírodných zákonov. Počas tisícročí sa musel naučiť žiť v súlade s prírodou a jej zákonmi tak, aby prežil. Prejavuje sa v myslení a vnímaní sveta ako jednotného systému. Svet, vesmír, príroda aj človek sú systém, ktorý je riadený tými istými zákonmi a pravidlami. Prejav sedliackeho rozumu je v pochopení a dodržiavaní Poriadku, zákonitostí a pravidiel hry a základných princípov tvorby, ktoré vnímame ako určité mantinely. V prípade človeka a jeho tvorby ide vždy o prevod osobnej filozofie do životnej praxe tak, aby bol spokojný a prežil. Čo sa dozviete na workshope
- Metódy a formy kritického myslenia
- Prečo sú schopnosti kritického myslenia dôležité
- Čo je to zdravý sedliacky rozum
- Ako deťom pomôcť pri formovaní myslenia
- Ako podporiť otvorenú myseľ detí
- Námety a tvorivé úlohy na rozvoj myslenia
- Názory, emócie a fakty
Workshop Europe positive – cudzie jazyky
Zuzana Labudová (ZŠ Hurbanova)Učiť sa cudzie jazyky neznamená len sedieť v lavici. Príležitosti, ako zažiť jazyk, ponúkame našim žiakom v rôznych smeroch. Cestovanie a kontakt s inými kultúrami nám dodáva sebavedomie, učí nás empatii, porozumeniu, a otvára nám myseľ.
Jazykový deň
- inšpirácie, ako ho zorganizovať
- námety na stanovištia
eTwinning
- prečo vytvoriť medzinárodný projekt
- ako zaradiť takýto projekt do vyučovania
- ukážka projektu
Zahraničné exkurzie
- prečo sa oplatí so žiakmi vycestovať
- aké výhody má cestovanie so žiakmi
- na aké úskalia sa treba pripraviť
- ukážky z mobilít
- ako si nájsť medzinárodného partnera na projekt